Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat ca anularea procesului de portare a unui numar de telefon poate fi realizata exclusiv de catre titularul numarului. Acest lucru se poate face la operatorul la care a fost initiata portarea, cu cel putin 24 de ore inainte de data si ora stabilite pentru finalizarea portarii.
Procedura de anulare a portarii
Pentru a anula portarea, utilizatorul trebuie sa depuna o cerere de anulare la operatorul unde a solicitat initial portarea, cunoscut si ca furnizorul acceptor. Daca cererea de portare a fost depusa prin mijloace de comunicare la distanta, cererea de anulare poate fi transmisa prin aceleasi mijloace. Este crucial ca cererea sa fie depusa cel putin cu 24 de ore inainte de data convenita pentru portare.
Pentru realizarea efectiva a portarii si pentru calcularea termenului de portare sau anulare a portarii, se iau in considerare doar zilele lucratoare. Dupa primirea cererii de anulare, furnizorul este obligat sa confirme primirea si procesarea acesteia, informand utilizatorul despre statusul cererii. Este foarte important ca utilizatorii sa solicite si sa pastreze o dovada a primirii si acceptarii cererii de anulare de catre furnizor.
Importanta respectarii termenului de 24 de ore
Respectarea termenului limita de 24 de ore inainte de data stabilita pentru portare este esentiala. Neincadrarea in acest termen legal presupune procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat.
Portarea si anularea portarii pot fi solicitate doar de catre titularul contractului sau de reprezentantul legal al acestuia. ANCOM nu are autoritatea de a dispune anularea unui proces de portare, deoarece acest lucru trebuie realizat de catre partile implicate in proces – furnizorul acceptor si utilizatorul.
Recomandari pentru utilizatori
ANCOM recomanda utilizatorilor sa discute cu operatorul actual inainte de a initia o portare, mai ales daca au primit o contraoferta de la furnizorul donor. Acest demers poate duce la renegocierea contractului existent si obtinerea unor oferte mai avantajoase. In plus, utilizatorii pot stabili impreuna cu furnizorul acceptor o data mai indepartata pentru portare, intre 3 si 25 de zile lucratoare, oferindu-le astfel mai mult timp pentru a evalua optiunile disponibile si a transmite o cerere de anulare in caz de razgandire.
Solutionarea problemelor de portare
In cazul oricaror probleme intampinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie sa se adreseze initial furnizorilor in reteaua carora au intentionat sa isi porteze numerele. Daca problemele nu sunt solutionate sau clarificate de furnizori, utilizatorii pot apela la ANCOM pentru asistenta.
Resurse suplimentare
Pentru informatii detaliate despre pasii necesari pentru portarea unui numar de telefon, raspunsuri la intrebari frecvente si sfaturi pentru a evita posibilele probleme, utilizatorii pot vizita platforma www.portabilitate.ro. Aici sunt disponibile ghiduri complete care ajuta la navigarea procesului de portare si la asigurarea unei tranzitii cat mai line si fara probleme.