Imobiliare

Cum sa transformi pasiunea pentru imobiliare intr-o adevarata afacere?

Written by Monica

Ca orice alt business, sa infiintezi o agentie imobiliara nu este cel mai usor lucru de facut. Ai nevoie de un plan foarte bine pus la punct, de idei creative si de o multime de alte documente.Timpul si efortul depus sunt pe masura. Dar, pana la urma, un business este un sistem.

Daca il descoperi si intelegi, lucrurile devin mai usoare.Si tu ai reusit. L-ai inteles. Ti-ai indeplinit visul de a avea o agentie imobiliara. Ce faci mai departe? Cum o transformi intr-o afacere de succes? Iti propunem un plan care stim sigur ca te va ajuta:

1.Implementeaza un sistem solid si bine pus la punct de management al relatiei cu clientii deoarece acest lucru te va ajuta sa iti organizezi toate contactele. Procesul de cumparare a unei locuinte este unul mai indelungat si sunt o serie de pasi de urmat, iar uneori vor fi mai mult de o persoana implicata in acest proces. Astfel ca un sistem de management la nivelul relatiilor cu clientii este primul pas spre o afacere solida si de succes.

2.Lucreaza in fiecare zi astfel incat sa iti indeplinesti cat mai multe dintre criteriile planului tau de business. Inainte de a infiinta agentia este necesar sa te gandesti cum ti-ai dori sa arate viata ta, programul tau de lucru etc. Conform acestei dorinte, trebuie sa creezi un plan de business asa cum il vizualizezi si, ulterior, sa lucrezi specific pe el pentru a-l putea indeplini.

3.Orice afacere poate deveni de succes daca are un plan de marketing foarte bine pus la punct. Pentru acest lucru este nevoie de dezvoltarea unor strategii de marketing, de promovare a serviciilor oferite de agentie prin care asiguri potentialii clienti de calitatea acestora. Ia in considerare idei precum ce te face special pe piata imobiliarelor, ce aduci nou, care sunt strategiile de comunicare cu clientii agentiei etc. In planul de marketing intra fara retineri un buget pentru cheltuielile ce tin de marketing, un buget de care trebuie sa te tii.

4.Crearea si serviciile de mentenanta ale unui website sunt si ele aspecte care nu trebuie neglijate. Prin propriul website poti promova oricat de intens doresti activitatea agentiei. Ai grija ca acestea sa contina toate paleta informatiilor pe care doresti ca potentialii clienti sa le cunoasca: valorile agentiei, principiile, serviciile oferite, preturile, ofertele speciale, daca acestea exista, echipa, testimoniale din parte vechilor clienti etc. Cu cat oferi mai multa transparenta, cu atat vei fi mai convingator ca faci bine ceea ce faci si astfel vei avea mai mult succes. Oamenii cauta calitate. Si le place cand o gaesc.

5.Organizeaza sesiuni de training pe tema managementul timpului pentru tine si angajatii tai. Spunem asta deoarece managementul timpului este esential atunci cand ai o agentie imobiliara. Intalnirile cu clientii si felul in care te prezinti si formezi prima impresie este crucial pentru continuarea colaborarii. Altfel, daca nu ai un bun management al timpului, exista riscul sa intarzii la intalniri, sa le suprapui etc. si astfel de lucruri aduc minusuri atat pentru tine, cat si pentru agentie.

6.Largeste-ti sfera sociala. Investeste in dezvoltarea ta si a angajatilor tau. Un angajat care participa la sesiuni de formare, traininguri sau sesiuni de coaching, un angajat care iese din zona de confort si participa la diverse evenimente sociale isi va largi considerabil sfera sociala. Astfel, ajungand sa cunosti diferiti oameni, mai influenti sau mai putin influenti, ai oportunitati nenumarate de a gasi printre ei potentiali clienti. Poate avocatul cu care ai vorbit seara trecuta la eveniment doreste sa cumpere o casa. De ce sa nu fii tu primul care i-o ofera? Dezvoltarea retelei sociale este baza pe care se construieste orice afacere de succes.

7.Trebuie sa colaborezi (sau de ce nu, sa ai angajati) cu persoane specializate pe toate canalele de promovare: Google, Facebook, Instagram. Acestea vor stii cum sa-ti promoveze afacerea, cum sa aduca mai multi clienti, cum sa optimizeze site-ul pentru a obtine cautari organice (en. „organic research”). O imagine in care se investeste ajunge la mult mai multi oameni si astfel apar sansele tot mai mari sa ai o agentie de succes.

8.Comunicarea si atentia orientata spre client este un factor foarte important pentru o agentie imobiliara de succes. Ai grija sa mentii intotdeauna legatura cu potentialii clienti si sa le raspunzi solicitarilor intr-un termen scurt.

9.Creeaza si publica un newsletter prin care sa anunti clientii si potentialii clienti despre ultimele noutati in materie de legi pentru imobiliare, ipoteci, beneficiile de a avea un apartament doar al tau si orice tine de domeniul imobiliarelor.

Daca exista dorinta si motivatie puternica de a construi o agentie imobiliara solida, se prea poate ca restul sa vina de la sine. Mult succes!

About the author

Monica

Leave a Comment